website logo
Auteur
avatar
BeChris

Forum » » Développement » » Développeur débutant sur MorphOS


Post� : 16-05-2021 16:51 icone du post

Voilà une première proposition de fichier de recette afin de construire un logiciel.
C'est un premier jet, je dois encore peaufiner la chose.
Mon idée est que seul Python sera utilisé ce qui facilitera les choses.

Une recette est un fichier .ini (facilement parseable en Python).

Un exemple pour construire la librairie SDL2 portée par BeWorld:
Je vous détaillerai plus tard la signification des différentes parties du fichier



[DESCRIPTION]
Simple DirectMedia Layer is a cross-platform development
library designed to provide low level access to audio, keyboard,
mouse, joystick, and graphics hardware via OpenGL and Direct3D. It is used by video playback software, emulators, and
popular games including Valve's award winning catalog and many Humble Bundle games.
SDL officially supports Windows, Mac OS X, Linux, iOS, and Android. Support for other platforms may be found in the source code.
SDL is written in C, works natively with C++, and there are bindings available for several other languages, including C# and Python.
SDL 2.0 is distributed under the zlib license. This license allows you to use SDL freely in any software.

[HOMEPAGE]
https://www.libsdl.org/

[VERSION]
2.0.14

[SOURCE_URI]
https://www.libsdl.org/release/SDL2-$(VERSION).tar.gz
https://github.com/BeWorld2018/SDL.git#MorphOS

[CHECKSUM_SHA256]
d8215b571a581be1332d2106f8036fcb03d12a70bae01e20f424976d275432bc

[PATCHSET]

[RUN_REQUIRES]

[BUILD_REQUIRES]
sdk=20210211

[BUILD]
make

[INSTALL]
make sdk lib

 Message édité par : BeChris / 16-05-2021 16:53
 Message édité par : BeChris / 16-05-2021 16:55
 Message édité par : BeChris / 16-05-2021 16:55

Cet article provient de Meta-MorphOS
https://www.meta-morphos.org/viewtopic.php?topic=2209&forum=52